Pictoblox Hareket Kod Blokları

 Pictoblox Hareket Kod Blokları

Motion (Hareket) blokları, bir karakterin hareketini kontrol etmek için kullanılır.

Motion (Hareket), varsayılan Scratch/Pictoblox bloklarından on kategoriden biridir. Bu bloklar orta mavi renkle kodlanmıştır ve bir karakterin hareketini kontrol etmek için kullanılır.

Not: Sahne, hareket bloklarına sahip değildir ve bu blokları kullanamaz.


Hareket BLok Kodu Tanımı

Bloğun, yüzüğünün baktığı yöne belirtilen adımda kuklayı ileri doğru hareket ettirdiği belirtilmektedir. Bir adım bir piksel uzunluğuna eşittir. Bilgisayarların yönlü hareketi işlemek için trigonometri kullandığını vurgulanmaktadır.


Bu bloklar, kuklayı belirtilen derece miktarında saat yönünde döndürür. Bu, kuklanın bakış yönünü değiştirir.


Bloklar, kuklayı belirtilen derece miktarında saat yönünün tersine dönmesini sağlar. Bu, kuklanın bakış yönünü değiştirir.


Kuklayı rastgele konuma veya fare imlecine veya varsa başka bir kuklanın bulunduğu konuma taşır.



Kuklayı girilen X ve Y konumuna taşır.


Kuklayı girilen saniye süresince rastgele konuma veya fare imlecine veya varsa başka bir kuklanın bulunduğu konuma taşır.


Kuklayı girilen saniye süresince girilen X ve Y konumuna taşır.


Kuklanın yönünü girilen açı yönüne döndürür.



Kuklanın yönünü fare imleci yada seçilen kuklaya doğru yönlendirir.


Kuklanın X konumunu girelen değer kadar değiştirir. sayı - ise azaltır + ise artırır. Sahnenin sağdan sola tam ortası 0,0 konumudur.


Seçilen kuklanın X (Sağ/sol) konumunu belirtilen miktara ayarlar.


Kuklanın Y konumunu girelen değer kadar değiştirir.sayı - ise azaltır + ise artırır. Sahnenin Yukarıdan aşağıya tam ortası 0,0 konumudur.

Seçilen kuklanın Y (yukarı ve aşağı) konumunu belirtilen miktara ayarlar.

Kuklanın dönüş yapacağı durumlarda belirlenen seçeneğe göre dönüş yapmasını sağlar.

Kuklanın hareket halindeyken sahnenin kenarına geldiğinde kukla yönünü ters çevirir hareketine devam eder.

Blok, kuklanın X konumunu tutar. Bu blok seçildiğinde, sahnede görüntülenebilir.



Blok, kuklanın Y konumunu tutar. Bu blok seçildiğinde, Sahnede görüntülenebilir.

Blok, kuklanın derece cinsinden ölçülen yönlendirmesini tutar.





SAHNE EKSENLERİ


Yönler Açılar


BLOK KODLAMA UYGULAMALARI




Top Hareket Ettirme
Bu uygulama, bir kuklaya klavyedeki tuşları kullanarak hareket eklemenin nasıl yapıldığını göstermektedir.

Böcek Hareket Ettirme
Bu uygulama, bir kuklaya algılama komutuyla klavyedeki tuşları kullanarak hareket eklemenin nasıl yapıldığını göstermektedir.


Tobi Yürüyüşte
Bu uygulama, bir kuklanın sahnenin hareket komutlarından kenarına gelince sekme ve dönüş stilini göstermektedir.

Tobi Damgalama
Bu örnek, Tobi adlı kuklanın damgalama ve fare konumu algılama özelliklerini kullanarak hareket etmesini göstermektedir.


Kukla Yönlendirme
Bu örnek, PictoBlox'ta bir kuklanın yönünü nasıl kontrol edeceğinizi göstermektedir.

Tobi Damgalama
Bu örnek, PictoBlox'ta bir kuklanın yönünü nasıl kontrol edeceğinizi göstermektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hareket Kod Blokları ( Pictoblox Junior )

Face Detection(YÜZ TANIMA )(Pictoblox Junior 4 yaş Eklentiler)