Pictoblox Hareket Kod Blokları
Pictoblox Hareket Kod Blokları
Motion
(Hareket) blokları, bir karakterin hareketini kontrol etmek için kullanılır.
Motion (Hareket), varsayılan Scratch/Pictoblox bloklarından
on kategoriden biridir. Bu bloklar orta mavi renkle kodlanmıştır ve bir
karakterin hareketini kontrol etmek için kullanılır.
Not: Sahne, hareket bloklarına sahip değildir ve bu
blokları kullanamaz.
Hareket BLok Kodu | Tanımı |
---|---|
Bloğun, yüzüğünün baktığı yöne belirtilen adımda kuklayı ileri doğru hareket ettirdiği belirtilmektedir. Bir adım bir piksel uzunluğuna eşittir. Bilgisayarların yönlü hareketi işlemek için trigonometri kullandığını
vurgulanmaktadır. |
|
Bu bloklar, kuklayı belirtilen derece miktarında saat yönünde döndürür. Bu, kuklanın bakış yönünü değiştirir. |
|
Bloklar, kuklayı belirtilen derece miktarında saat yönünün tersine dönmesini sağlar. Bu, kuklanın bakış yönünü değiştirir. |
|
Kuklayı rastgele konuma veya fare imlecine veya varsa başka bir kuklanın bulunduğu konuma taşır. | |
Kuklayı girilen X ve Y konumuna taşır. |
|
Kuklayı girilen saniye süresince rastgele konuma veya fare imlecine veya varsa başka bir kuklanın bulunduğu konuma taşır. |
|
Kuklayı girilen saniye süresince girilen X ve Y konumuna taşır. |
|
Kuklanın yönünü girilen açı yönüne döndürür. | |
Kuklanın yönünü fare imleci yada seçilen kuklaya doğru yönlendirir. |
|
Kuklanın X konumunu girelen değer kadar değiştirir. sayı - ise azaltır + ise artırır. Sahnenin sağdan sola tam ortası 0,0 konumudur. |
|
Seçilen kuklanın X (Sağ/sol) konumunu belirtilen miktara ayarlar. |
|
Kuklanın Y konumunu girelen değer kadar değiştirir.sayı - ise azaltır + ise artırır. Sahnenin Yukarıdan aşağıya tam ortası 0,0 konumudur. | |
Seçilen kuklanın Y (yukarı ve aşağı) konumunu belirtilen miktara ayarlar. | |
Kuklanın dönüş yapacağı durumlarda belirlenen seçeneğe göre dönüş yapmasını sağlar. | |
Kuklanın hareket halindeyken sahnenin kenarına geldiğinde kukla yönünü ters çevirir hareketine devam eder. | |
Blok, kuklanın X konumunu tutar. Bu blok seçildiğinde, sahnede görüntülenebilir. | |
Blok, kuklanın Y konumunu tutar. Bu blok seçildiğinde, Sahnede görüntülenebilir. | |
Blok, kuklanın derece cinsinden ölçülen yönlendirmesini tutar. | |
SAHNE EKSENLERİ

Yönler Açılar
![]() |
Top Hareket Ettirme Bu uygulama, bir kuklaya klavyedeki tuşları kullanarak hareket eklemenin nasıl yapıldığını göstermektedir. |
Böcek Hareket Ettirme Bu uygulama, bir kuklaya algılama komutuyla klavyedeki tuşları kullanarak hareket eklemenin nasıl yapıldığını göstermektedir. |
|
Tobi Yürüyüşte Bu uygulama, bir kuklanın sahnenin hareket komutlarından kenarına gelince sekme ve dönüş stilini göstermektedir. | |
![]() | Tobi Damgalama Bu örnek, Tobi adlı kuklanın damgalama ve fare konumu algılama özelliklerini kullanarak hareket etmesini göstermektedir. |
Kukla Yönlendirme
Bu örnek, PictoBlox'ta bir kuklanın yönünü nasıl kontrol edeceğinizi göstermektedir. |
|
Tobi Damgalama Bu örnek, PictoBlox'ta bir kuklanın yönünü nasıl kontrol edeceğinizi göstermektedir. |
Yorumlar
Yorum Gönder